23948sdkhjf

IT til tiden

Hvem har ikke hørt om forsinkelser, komplikationer og dårlig projektstyring når det kommer til nye IT-systemer.

Hvem har ikke hørt om forsinkelser, komplikationer og dårlig projektstyring når det kommer til nye IT-systemer.



Men det kan faktisk gøres nemmere for alle parter via effektiv kommunikation; det bekræfter RTC Transports samarbejde med Easy Cargo Systems, der gjorde det muligt, at implementere og videreudvikle ”easy4WARD Distribution” kun 2½ måned efter processen blev påbegyndt.

RTC Transport A/S er oprindeligt et datterselskab til Expert Danmark (Punkt 1 og Expert), som står for distribution af hårde hvidevarer og anden elektronik fra forretningerne. 1. maj i år overtog tre ledende medarbejdere, Peter Røddig Andersen, adm. direktør, samt disponenterne Jan L. Østergård og Peter Bradram selskabet.

Den nye løsning går ud på, at sælgerne i butikkerne via internettet indtaster kundens telefonnummer og derved hurtigt kan få adressen frem. Herefter kommer der en pop-up-kalender, hvor sælgerne kan tilbyde kunden i butikken, om det skal være en for-, eftermidag eller aftenlevering og også hvilken dag det passer kunden.

Når sælgeren har gemt bookingen går den automatisk ind i easy4WARD og er lagt ind på den pågældende rute/dag. Disponenterne hos RTC Transport kan vælge at acceptere forslaget for disponeringen, flytte rundt på rækkefølgen på den pågældende rute, eller lægge transporten over på en anden rute/bil.

Samtidigt ligger grundlaget for afregning overfor butikken og den eksterne vognmand klar i easy4WARD.

- Selvom der var mange ting vi kunne genbruge i easy4WARD Distribution, måtte vi lave en helt nyt internetbooking der var let og brugervenlig at benytte. Selvom vi også havde mange funktionaliteter i easy4WARD der kunne genbruges, har vi da trods alt brugt 485 timer i projektmøder/programmering, fortæller Finn Laursen fra Easy Cargo Systems.

De ugentlige møder stillede også store krav til RTC Transport, der var tvunget til løbende at teste den nye version inden næste møde, men da alle i projektet var indstillet på at nå målet med den korrekte løsning, lykkedes det til fulde.

Det skyldes ifølge Easy Cargo Systems ikke mindst, at selskabet i Flemming Nielsen ansatte en erfaren projekt- og kvalitetsleder, som hurtigt kom ind i projektet. Han har mange års erfaring indenfor projektledelse, internt i større selskaber, men også som selvstændig projektleder i større projekter.

Næste fase igangsat

Næste fase handler om at udvikle et integreret lagersystem - ikke kun for Expert/Punkt 1, men også for andre kunder. Easy Cargo Systems har desuden en anden kunde, der også mangler en lagerløsning, så begge selskaber er med i udviklingsprocessen.

Det har den fordel at der laves et standard lagerhotel og 3PL-løsning, der kan benyttes af andre transportører/speditører der tilbyder denne ydelse.

RTC Transport A/S, har fået en løsning der hurtigt kan implementeres med andre kunder, hvor der er leverancer til slutbrugerne, fra butikker eller andre salgssteder.

- Dette giver os et godt redskab, da der efter vores opfattelse findes få standard IT-løsninger, der understøtter hele processen fra køb til leverance. Denne pointe er et vigtigt salgsargument overfor kunderne i butikkerne, især når vi tager indkøb af større uhåndterbare forbrugsgoder, siger Peter Røddig Andersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.084