Maersk Line vil øge afstand til rivaler
Der er stadig masser at gøre i verdens største containerrederi med en global markedsandel på knap 15 procent.
Et solidt halvårsregnskab er kun godt begyndt for Eivind Kolding, topchef for Mærsk-koncernens containerrederi, Maersk Line. For ham er det alt for tidligt at læne sig tilbage og konstatere, at nu er krisen og sparerunden overstået, og så sejler Maersk Line ellers videre som hidtil. Det skriver dagbladet Børsen.
Maersk Line skal nemlig ikke alene bevare sit lederskab i branchen. Rederiet skal også blive endnu bedre fremover og øge afstanden til konkurrenterne, lyder budskabet fra Maersk Lines topchef.
- Der, hvor vi står nu, er kun et skridt på vejen. Jeg kan se, at virksomheden stadigvæk har fantastiske muligheder for at udvikle sig og skabe noget mere unikt, end man hidtil har set inden for containerfarten. Så vi er ikke færdige endnu. Der er stadig masser, der skal gøres, siger Eivind Kolding i et interview med Børsen.
Signalet fra den 50-årige Maersk Line-chef er, at han er kampklar og langt fra udbrændt efter et par særdeles hårde år i krisens tegn.