Kolding undskylder over for kunder
Maersk Lines topchef Eivind Kolding erkender, at containerrederiet ikke har været god nok til at reagere på de hurtige forandringer på markedet under den globale økonomiske krise.
Derfor har Eivind Kolding sent en skriftelig undskyldning til Maersk Lines kunder.
- Vi erkender, at de hurtige forandringer i markedssituationen, ikke altid er blevet godt håndteret af os. Det har givet vore kunder problemer, og det undskylder vi for. Det har været en særlig stor udfordring, at vi har oplevet en stor mængde overbookinger på vore ruter, udtaler siger Eivind Kolding til business.dk.
Det er Maersk Lines mange rationaliseringstiltag – så som slow speeding og indskrænkning af rutenettet – der har ført til serviceforringelser for kunderne, der har haft problemer med at håndtere de længere leveringstider.
Eivind Kolding fastslår i brevet til kunderne, at trods stigende fragtrater, så får rederiet kun lige dækket sine omkostninger.